Szkolenie z zarządzania czasem

Szkolenie z zarządzania czasem

Dlaczego wybrałem taki temat do pigułek wiedzy? Otóż, wpisałem w  wyszukiwarkę internetową frazę „szkolenie zarządzanie czasem” i internet zwrócił mi 257 000 wyników. Większość z nich to strony firm szkoleniowych. Jak odnaleźć się w tym oceanie ofert? Jak wybrać szkolenia z zarządzania czasem najwłaściwsze dla kadry naszej firmy? Jak wybrać szkolenie z zarządzania czasem optymalne dla siebie?

 

A w ogóle dlaczego inwestować w szkolenie z zarządzania czasem?

Inwestując w istniejącą już kadrę pracowników, firma nie tylko oszczędza pieniądze, które musiałby poświecić na przeprowadzenie nowej rekrutacji, ale również inwestuje w rozwój pracowników, którzy zdążyli już zaznajomić się z zasadami jej działania i pracy. Są to zaufani ludzie i jeżeli poznają tajniki, dzięki którym będą pracować efektywniej, sprzedadzą więcej produktów czy usług, co się wiąże z generowaniem zysku. A każda firma chce po prostu zarabiać więcej…

Gotowość do zainwestowania w szkolenie z zarządzania czasem to jednak zaledwie czubek góry lodowej. Pociąga bowiem za sobą konieczność kolejnych wyborów. Szkolenie jednodniowe, kilkudniowe, a może dłuższe? Wykład, seminarium czy warsztaty? Czy szkolić cały dział w firmie, czy podejść do kwestii indywidualnie?

Odpowiedź jest taka, przede wszystkim nie dać się zwariować i zachować zdrowy rozsądek inwestując w szkolenie z zarządzania czasem. Tak jak wszędzie występują tu trendy i mody: coaching, mentoring. Firmy szkolące prześcigają się w propozycjach pod względem ich atrakcyjności dla osób szkolonych – wyjazd w ciekawe miejsce, gry i różne symulacje zdarzeń występujących w pracy zawodowej. Tylko przebierać i wybierać.

Jeżeli nie chcesz aby takie szkolenie przerodziło się w zwykłe… spotkanie integracyjne, przede wszystkim wybierz kilka, do 5 takich firm/trenerów oferujących szkolenia z zarządzania czasem i:

Czytaj referencje – kogo do tej pory szkoliła firma, czy rozwiązywała problemy podobne z jakimi sam się borykasz, co sami zainteresowani pisali i mówili o jej szkoleniach.

Dotrzyj do informacji o samym trenerze – czy wydaje Ci się wiarygodny, czy jest to człowiek z pasją, taki który porwie za sobą uczestników szkolenia z zarządzania czasem. Przypomnij sobie czasy studenckie. Były wykłady nudne i takie, na które czekano, determinowała to osoba profesora. Teraz masz zainwestować własne lub firmowe pieniądze, jeżeli wszyscy usną podczas szkolenia, to wyrzucisz je w błoto.

Zwróć uwagę na praktykę – czy szkolenie od razu wprowadza wiedzę do praktycznych działań w Twojej firmie. Krótko mówiąc, czy coś się tam zadzieje oprócz wykładu.

Czy wysłuchają mojego problemu –napisz krótko do nich, z czym przychodzisz. To w jaki sposób odpiszą da Ci wiele informacji. Wyślą materiały dotyczące szkolenia – gotowce dla wszystkich klientów, czy ukierunkują szkolenie pod Twoim kątem. To drugie oznacza, że przede wszystkim chcą rozwiązać problem w Twojej firmie a przy okazji zarobić, a nie odwrotnie.

Skąd się weźmie motywacja szkolonych– czy trener ma na to jakiś program. Najlepiej motywują osiągnięte pozytywne efekty – czy uczestnicy będą je widzieć, uświadamiać sobie zmiany jakich dokonali w trakcie szkolenia. Czy zwyczajnie powiedzą sobie: „ to działa!” i będą chcieli szkolić się dalej.

Inwestuj w szkolenie z zarządzania czasem z głową, a zwróci Ci się to szybko z zacnym procentem.

W tej pigułce poruszyłem temat trochę niebezpieczny, bo teraz masz podane na tacy obiektywne czynniki do wyszukania trenera. Czy ja je spełniam? Ocenę zostawiam już Tobie. Zapraszam do mojego profilu i moich referencji.

 

Przeœlij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>