Szkoląc z zarządzania czasem grupy pracowników w firmach i korporacjach, zauważyłem, że niejednokrotnie trudność w takim szkoleniu pojawia się na samym początku. Jest to taki pierwszy opór, drobna kłoda pod nogi już na pierwszych metrach drogi do sukcesu.
Jej przyczyną jest brak uświadomienia sobie przez całą kadrę, począwszy od szefa a skończywszy na najbardziej szeregowym szkolonym pracowniku, tego, jakie realnie pozytywne zmiany przynosi takie szkolenie dla firmy. Nie ma w tym nic dziwnego. Niewiele firm ma tak wyspecjalizowaną komórkę szkoleń, która potrafi wszystko jasno wyjaśnić. A nawet jeśli ma, to nikt nie może być alfą i omegą od wszystkiego. Skoro więc uważam się za eksperta z zarządzania czasem, to właściwie od wyjaśnienia tego jestem ja.
Stąd pomysł na spisanie listy TOP 20 firmowych korzyści ze szkolenia pracowników z zarządzania czasem. Powstała ona w oparciu o wymianę poglądów na szkolenia, z reguły już po pewnym czasie, który minął od jego zakończenia. Nie jestem coachem, który przeszkolił, powiedział „do widzenia” i na tym zakończył współpracę z klientem. Często rozmawiam z moimi zleceniodawcami, czy i jaką realną zmianę zauważyli w firmie po przeszkoleniu pracowników. Wymieniam też poglądy z bezpośrednio szkoloną przeze mnie kadrą. Innymi słowy, relacje, w które wchodzę z klientami – firmami, są ciągłe.
Z tych relacji i rozmów wynikła poniższa lista. Nie ustawiałem jej w specjalnej chronologii. Być może dla Twojej firmy najważniejszy okaże się punkt 3, a może 15. To indywidualna sprawa. Ważne jest to, abyś miał świadomość, co dobrego może się zdarzyć w Twojej firmie po coachingu z zarządzania czasem. Pytasz mnie, jakie realne zmiany może przynieść takie szkolenie?
Oto te zmiany:
1. Pracownicy wykonują większą ilość pracy w tych samych ramach czasowych co przed szkoleniem.
2. Odczuwają mniejszy stres związany z pracą i stają się na niego bardziej odporni.
3. Poprawia się u kadry koncentracja na ważnych celach i zadaniach.
4. Wiele procesów w firmie np. związanych z zarządzaniem zadaniami zostaje ulepszonych.
5. Dzięki temu nie ma już „zapominania” o sprawach.
6. Poprawia się również komunikacja, wymiana informacji idzie sprawniej.
7. Pracownicy szybciej i trafniej podejmują decyzje.
8. Cały dzień pracy, godzina po godzinie jest dla wszystkich bardziej uporządkowany.
9. Każdy pracownik wie co ma robić.
10. Ogólnie – poprawia się jakość pracy.
11. Dzięki temu firma ma doskonalszy produkt/usługę dla klienta.
12. Firma więcej zarabia.
13. Pojawia się wyższa ocena u klientów firmy.
14. Firma traktowana jest przez klientów jako solidna i niezawodna.
15. Pracownicy sprawniej odnajdują się w sytuacjach nagłych, niezaplanowanych i kryzysowych.
16. Wzrasta szacunek innych firm do Twojej firmy.
17. Dzięki lepszej jakości pracy, firma jest w stanie realizować bardziej ambitne cele.
18. Wzrasta efektywność firmy.
19. Wzrasta konkurencyjność firmy.
20. Firma staje się znana w swojej branży.
Jeśli jeszcze nie zasubskrybowałeś mojego newslettera, a jednocześnie czujesz, że lektura mojego bloga coś Ci daje, to bardzo Cię proszę byś to uczynił. Będę Ci także zobowiązany za każdy komentarz oraz Twoje “Lubię to”. Proszę Cię – pomóż mi szerzyć informację o tym blogu i przekaż jego adres Twoim znajomym Z góry Ci za to dziękuję.